Az influenszer tevékenysége a német jog alapján


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Azoknak az influenszereknek, akik pénzt kapnak a cégektől a termékek közösségi médiában való népszerűsítéséért, egyértelműen reklámnak kell címkézniük az ilyen bejegyzéseket – döntött csütörtökön a német bíróság.

Ha az influenszerek ingyenesen teszik közzé a terméket tartalmazó posztjukat, akkor reklámcímke nélkül mutathatják be termékeket – döntött a német szövetségi bíróság három influenszer ügyében, akik a Facebookon és az Instagram közösségi oldalon influenszerek jelentős juttatást kaptak a reklámozott cégektől egy-egy termék népszerűsítéséért.

A bíróság szerint az egyik fitnesszel foglalkozó influenszernek tudomással kellett bírnia arról, hogy reklámtevékenységet végez, amikor fizetést kapott egy lekvármárka népszerűsítéséért.

influenszer

Ugyanakkor a bíróság elutasította a Cathy Hummels televíziós műsorvezető és influenszer ellen indított eljárást, akinek egy játékról szóló bejegyzése a gyártó webhelyére irányította az embereket. Neki nem fizettek a tartalomért, így nem volt köteles azt reklámként megjelölni.

Az Instagram tavaly megállapodást kötött a brit verseny- és piacfelügyeleti hatósággal (CMA), hogy visszaszorítja az influenszerek fotó- és videófelületén elrejtett hirdetéseket.

(reuters.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. május 2.

Kincsen vagy bombán ülünk, ha hasznosítani kívánjuk az adatvagyont?

A digitális gazdaságban mind többen érezzük úgy, hogy általános közérzetünket minden téren meghatározza, hogy a régi és bevált rutinokat újra és újra felül kell vizsgálnunk. A Data Act is azon szabályok közé tartozik, amelyek végképp megkerülhetetlenné teszik a vállalati adatvagyon hasznosításának újragondolását, és ezzel összefüggésben az adatalapú technológiák, így különösen a mesterséges intelligenciára vonatkozó innovációs stratégia alapjainak kiépítését.

2024. április 30.

Élesedik a verseny a jogi-szabályozási megfelelés terén

Egyre több vállalatvezető szembesül azzal, hogy milyen könnyen el lehet csúszni a jogi megfelelésen, és a helyes döntések kialakítására csak az üzlet, a jog és az IT találkozása adhat esélyt. Tényként kezelhetjük, hogy a külső jogi-szabályozási környezethez történő vállalati adaptáció mára vállalati versenyképességi tényezővé nőtte ki magát. Ezzel párhuzamosan vált a legaltech nélkülözhetetlen eszközzé a jogi eligazodásban és a jogszerű megoldások kidolgozásában. A vállalkozások részéről fennálló hatékonysági elvárásokról, az útkeresésről, valamint a jogi-üzleti-IT kérdések és megoldások terén kialakuló új paradigmáról a Portfolio dr. Megyeri Andreát és Cseh Balázst, a Wolters Kluwer Hungary Kft. szakértőit kérdezte.